Gelişim Alanı: |
Akademik |
Yeterlik Alanı: |
Eğitsel Planlama ve Başarı |
Kazanım/Hafta: |
Zamanını etkili kullanman |
Sınıf Düzeyi: |
Lise |
Süre: |
40 dk. (Bir ders saati) |
Araç-Gereçler: |
|
Uygulayıcı İçin Ön Hazırlık: |
|
Süreç (Uygulama Basamakları): |
1- Etkinliğin amacının plan yaparken zamanını etkili kullanmada kişinin önceliklerini fark etmesinin etkili olduğu açıklanarak etkinliğe giriş yapılır. 2- Ek-1’ de yer alan Zaman Yönetimi ile ilgili hikâye okunur. 3- Hikâye okunduktan sonra gönüllü öğrencilerden hikâye ile ilgili fikirleri alınır. 4- Öğrencilere Çalışma Yaprağı-1 dağıtılır. “Sevgili öğrenciler, bir gününüzü düşünerek zamanı ne şekilde planladığınızı, hangi etkinliğe ortalama ne kadar süre ayırdığınızı not almanızı istiyorum. Bunun için 10 dk süreniz olacak.” Öğrencilere bunun için 10 dk süre verilir. 5- “Şimdi de çalışma kağıdının alt kısmında yer alan listeye önceliklerinizi yazmanızı istiyorum. Bunun için de 5 dk süreniz olacak.” 5 dk sonra süre sonlandırılır. 6- Öğrencilere Çalışma Yaprağı-1’i doldurmaları için verilen süre bittikten sonra gönüllü öğrencilerin paylaşımları alınır 7- Uygulayıcı tarafından “Sevgili gençler, zaman planlamasında önceliklerin önemli olduğunu söyledik. Şimdi de etkili zaman planlaması için birkaç bilgi paylaşayım.” denilerek Etkinlik Bilgi Notu’nda yer alan bilgiler paylaşılır. 8- Aşağıdakine benzer bir açıklama ile süreç sonlandırılır: “Zaman hızla akıp gidiyor, onu durduramıyoruz, yönlendiremiyoruz. Tek yapabildiğimiz ona uyum sağlamak ve bu uyumu sağlarken aynı zamanda elimizdeki bu gücü en etkili şekilde kullanabilmek. Unutmayın en büyük gücümüz zamanımızdır. Zamanı etkili bir biçimde kullanmak, başarıya giden yolda bizlere ışık tutar. Sınavlarda başarılı olmayı ve hedeflerimize ulaşmayı istiyorsak zamanı etkili kullanma yöntemlerini günlük hayatımız içinde sıklıkla kullanmalıyız, zamanımızı verimli bir şekilde planlamalıyız.” |
Kazanımın Değerlendirilmesi: |
1- Öğrencilerden önceliklerini baz alarak haftalık bir plan yapmaları ve bu plana ne kadar sadık kaldıklarını gözlemlemeleri istenir. 2- Bir sonraki hafta planlarındaki eksiklikler ya da uygulamadaki zorluklar hakkında konuşularak etkinliğin verimi gözlenebilir. |
Uygulayıcıya Not: |
Özel gereksinimli öğrenciler için; 1.Etkinliğin tamamlanması için ek süre verilebilir. 2. Yazı yazmakta güçlük yaşayan öğrencilere destek olunabilir. |
Etkinliği Geliştiren: |
Adres:
Yeni Mahalle Fatih Caddesi No 63 15300 Bucak / BURDUR facebook.com/bucakademtolunayfenlisesi
Telefon
02483253735